سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گریت ویلدرز -عضو پارلمان هلند- "فتنه" می‌سازد!!!

اول
روزنامه‌های دانمارکی کاریکاتورهای اهانت آمیزی در مورد پیامبر (ص) چاپ می کنند.تحریم اقتصادی دانمارک؛ راهپیمایی و تظاهرات اعتراض آمیز در کشورهای اسلامی؛ تغییر نام شیرینی "دانمارکی" به "گل محمدی"! و دیگر هیچ...!

دوم
گریت ویلدرز -عضو پارلمان هلند- "فتنه" می‌سازد و اسلام و قرآن را به باد توهین و تهمت می‌گیرد.شاید تحریم اقتصادی هلند؛ احتمالا دوباره راهپیمایی و تظاهرات مسلمانان؛ شاید تغییر نام کشور "لاله‌ها" به کشور "زباله‌ها"! و دیگر هیچ...!

سوم
واقعا تمام هنر ما همین است؟! اعتراض، تظاهرات و تحریم؟اصلا تحریم تا کی؟ تا کجا؟! چه اثری دارد این تحریم‌ها؟!بله. من هم خوانده ام که شرکتهای دانمارکی، به خاطر تحریم مسلمانان متحمل درصد زیادی خسارت مالی شده‌اند. اما دستهایی که این داستانهای کذایی را به راه می‌اندازند، همانها هستند که در آمریکا 25 میلیون دلار پول زبان بسته را به شبکه‌های ماهواره‌ای زپرتی و امثال هخای خیال پرداز می‌دهند که مثلا روند براندازی را دنبال کنند! پس آخور دانمارکیها را هم همین دستها پر خواهند کرد و آب از آب تکان نخواهد خورد.

چهارم
به این فکر می کنم که اگر فردا کشوری مثل چین یا ژاپن (که بازار ما را قرق کرده‌اند) چنین قصه‌ای به پا کرد، باز هم می‌شود از سلاح تحریم اقتصادی استفاده کرد؟ و این که خدا نیاورد روزی را که کشورهایی مثل لیختن اشتاین یا هندوراس غلط اضافی کنند که خدا وکیلی تحریم اقتصادی هیچ رقم کار عاقلانه و کارسازی نیست!!تحریم شاید برای یک تهدید کوچک بد نباشد. اما سلاح همیشه کارسازی نیست. باید از همان سلاحی که آنها استفاده می‌کنند، استفاده کرد. یعنی رسانه و البته بیشتر سینما. چرا جواب آثار پوچ آنها را با همان ابزار سینما ندهیم؟

پنجم
امکانات!
این اولین بهانه‌ایست که برای کم کاریها مطرح می‌شود. فقر امکانات هم، البته که هست. ما امکانات "هالیوود" و "وارنر برادرز" را نداریم تا فقط در عرض 60 روز پروژه عظیمی مثل 300 بسازیم. اما از همین امکاناتی که داریم چه استفاده‌ای کردیم؟همین "فتنه"، از قرار معلوم زحمت فنی زیادی نداشته و فقط 16 دقیقه میکس است. اما پشت آن، فکری -هرچند پلید- خوابیده است.سینمای ما چه اندازه از اندیشه کارگردانان خوش فکری مثل حاتمی کیا، میرکریمی، تبریزی و ... استفاده کرده‌ و چقدر به آنها برای استفاده از خلاقیتشان میدان داده است؟ البته شاید هم نباید از سینمایی که در آن کارگردان امتحان پس داده‌ای مثل کمال تبریزی را به خاطر فیلم "مارمولک" به باد انتقاد می‌گیرند و او را معاند(!) می‌خوانند انتظار زیادی داشت. در حالی که "مارمولک" تبلیغی هوشمندانه بود، برای نمایش تاثیر دین.سینمای ما انگار باورش شده که اوج لیاقتش "چپ دست" و "عروس خوش قدم" است...!

آخر
این SMS دیروز برایم آمد: "مهم نیست که در بازی تاس‌های خوب داشته باشیم. مهم این است که با تاس‌های بد، خوب بازی کنیم."


» نظر

خشم ویلدرز از مستند ایرانی "فراتر از فتنه"

اکران مستند ایرانی "فراتر از فتنه" در رسانه‌های عمومی هلند و قرار گرفتن پیوند آن در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ این کشور، خشم "گرت ویلدرز" سازنده فیلم اسلام‌ستیزانه "فتنه" را برانگیخت.به گزارش رجانیوز به نقل از راه فیروزه، حزب آزادی هلند که ویلدرز، سازنده فیلم موهن "فتنه"، ریاست آن را بر عهده دارد در بیانیه‌ای رسمی با حمله به وزیر فرهنگ هلند، وی را به علت قرار گرفتن پیوند مستند ایرانی "فراتر از فتنه" در لیست مطالب پایگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، مورد بازخواست قرار داد و پرسش‌هایی را خطاب به "رونالد پلاسترک" وزیر فرهنگ این کشور مطرح کرد که وی نیز متعاقباً به این پرسش‌ها پاسخ داده است.

فیلم فراتر از فتنه

(لینک دانلود فیلم)

پلاسترک در پاسخ به این پرسش که چرا پیوند مستند ایرانی "فراتر از فتنه" در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ قرار گرفته است، تصریح کرد: «ما در بایگانی پایگاه خود یک پیام در باره اکران مستندی با نام "فراتر از فتنه" یافتیم که این خبر در تمام تلکس‌های خبری و رسانه‌ها، رادیو و تلوزیون‌های جهان آمده بود و ما هم مثل بسیاری از رسانه‌های دیگر که خبر اکران این مستند را اعلام کرده بودند آن را به نمایش گذاشتیم.» حزب آزادی در ادامه از وزیر فرهنگ هلند پرسیده است که «آیا می‌توانید توضیح دهید چرا برای پخش فیلم فتنه در رسانه‌های عمومی جایی نبود؟ و آیا رسانه‌های هلند مرعوب شدند و یا از طرف شما به ایشان فشار آمده بود که فیلم فتنه را پخش نکنند؟ و چرا این رسانه‌ها با پخش مستند "فراتر از فتنه" که از سوی دولت ایران تولید شده، مشکلی ندارند و چرا این فیلم را اکران کردند؟»

 وزیر فرهنگ هلند در پاسخ به این پرسش‌ها تأکید کرده است: «اگر رسانه‌های مختلف عمومی و بازرگانی کشور هلند می‌خواهند فیلم فتنه را پخش کنند اما پیش از آن، باید ارزیابی شود که آیا پخش این فیلم، تابع قوانین هلند هست یا خیر؟ در حالی که سازنده فیلم فتنه، قبلاً این مسأله را انکار کرده بود و انکار شما، رسانه‌ها را از اکران فیلم فتنه، باز می‌داشت.» وی افزوده است: «دولت، هیچ تسلطی بر رسانه‌های عمومی کشور ندارد و چنان که قبلاً توضیح دادم برای رسانه‌های کشور نمایش فیلم "فتنه" و مستند "فراتر از فتنه" مساوی است و خودشان باید تصمیم بگیرند چه فیلمی را به نمایش بگذارند.»

 گفتنی است مستند ایرانی "فراتر از فتنه" تأثیر بسیار زیادی در هلند و بر رسانه‌های عمومی آن داشته است و سازنده فیلم فتنه نیز از انتشار آن به‌شدت عصبانی شده است. مستند ایرانی "فراتر از فتنه" که در پاسخ به فیلم موهن فتنه ساخته شده است، به‌مدت کوتاهی پس از پخش به‌صورت گسترده‌ای مورد استقبال سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف جهان قرار گرفت که از آن به عنوان نخستین تجربه موفق ایرانیان در عرصه فیلم‌های اینترنتی یاد می‌شود. هم اکنون در سایت‌های جستجوگر صدها هزار لینک برای مستند "فراتر از فتنه" (Beyond fitna) ایجاد شده که هر لحظه بر تعداد صفحاتی که به نمایش آن می‌پردازند افزوده می‌شود.


» نظر

انگلستان، کارگردان فیلم فتنه را به این کشور راه نداد

سخنگوی دفتر براون اعلام کرد: «دولت انگلستان مخالف افراط‌گرایی در هرگونه فرم و شکلی است. این امر افرادی را که به دنبال گسترش افراط‌گرایی و انتقال پیام نفرت و خشونت به جامعه ما هستند متوقف می‌کند».نماینده راست‌گرای پارلمان هلند و کارگردان فیلم جنجال برانگیز  فتنه شب گذشته از ورود به انگلستان منع شد. به گزارش شیعه نیوز و به نقل از سرویس بین‌الملل آفتاب، دفتر نخست وزیر انگلستان، از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد. قرار بود «گریت وایلدرز» فیلم 17 دقیقه‌ای خود را پنجشنبه در مجلس اعیان انگلیس به نمایش بگذارد ولی مقامات دولت انگلیس دیروز اجازه ورود وی را به این کشور ندادند. این تصمیم باعث اعتراض دیپلماتیک دولت هلند شد. فیلم فتنه با اشاره به حوادث یازده سپتامبر در نیویورک، با اهانت به قرآن مجید، آن را یک کتاب فاشیستی خوانده است.

فتنه!این فیلم با موجی از اعتراضات کشورهای مسلمان روبه‌رو شد.  در عین حال سخنگوی دفتر براون اعلام کرد: «دولت مخالف افراط‌گرایی در هرگونه فرم و شکلی است. این امر افرادی را که به دنبال گسترش افراط‌گرایی و انتقال پیام نفرت و خشونت به جامعه ما هستند متوقف می‌کند». وایلدرز پس از دریافت چندین تهدید مرگ در حفاظت شدید امنیتی به سر می‌برد، وی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد در نامه‌ای از طرف سفارت بریتانیا از منع ورودش به انگلستان مطلع شد.وی در جلسه پارلمان هلند گفت: «این اقدام را از عربستان سعودی می‌توان انتظار داشت ولی نه از بریتانیای کبیر»! وزیر خارجه هلند در تماسی تلفنی با «دیوید میلیبیند» وزیر خارجه انگلیس نسبت به این امر ابراز تاسف کرد. او در بیانیه‌ای اظهار داشت: «بسیار تاسف برانگیز است که عضو پارلمان هلند حق ورود به یک کشور عضو اتحادیه اروپا را ندارد».
 
منبع:آفتاب نیوز


» نظر

محاکمه سازنده فیلم ضد اسلامی "فتنه" در هلند

گرتدادگاه آمستردام هلند به دنبال ادامه اعتراضات مسلمانان جهان علیه نژادپرستی و ضدیت با اسلام از سوی رهبر حزب آزادی این کشور، به امکان محاکمه وی به جرم نژادپرستی و تبعیض‌گرایی رای داد.به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، در رای صادره از سوی دادگاه آمستردام هلند در مورد "گرت ویلدرز"، رهبر نژادپرست حزب آزادی هلند و تهیه کننده فیلم ضد اسلامی "فتنه" آمده است که وی با گفتار و رفتار خویش اقدام به تبعیض نژادی و ایجاد کین و دشمنی بین مردم نموده و لذا می توان وی را محاکمه کرد.

دادستان هلند سال گذشته به دنبال شکایات گسترده علیه ویلدرز به دلیل ساخت فیلم ضد اسلامی "فتنه" اعلام کرده بود، نیازی به محاکمه این سیاستمدار نژادپرست به دلیل تبعیض نژادی نمی باشد. ولی پس از اعتراض شاکیان و ارجاع پرونده به محاکم بالاتر، در نهایت دادگاه آمستردام رای اخیر را صادر کرد. انتظار می رود دادستانی هلند پس از رای دادگاه آمستردام مجددا گرت ویلدرز را تحت پیگرد قرار دهد. گرت ویلدرز رهبر حزب راستگرا و نژادپرست آزادی هلند در ماه مارس سال گذشته اقدام به تهیه فیلم ضد اسلامی فتنه و انتشار آن از طریق اینترنت کرده بود. در این فیلم به مقدسات اسلامی توهین شده و از مسلمانان وجهه‌ای زننده ارائه شده بود. به دنبال انتشار این فیلم موجی از اعتراضات از سوی مسلمانان در سطح جهان ایجاد شد.


» نظر

عربستان و مصر تأمین کننده‌ منابع مالی سازمان القاعده‌ در عراق هس

 مرد شماره یک القاعده در عراق نهادهای خیریه‌ موجود در کشورهای مصر و عربستان سعودی را تامین کننده‌ اصلی منابع مالی سازمال القاعده‌ در این کشور دانست.به ‌گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، لحظاتی پیش سرلشکر "قاسم عطا " فرمانده‌ عملیات‌ نظامی بغداد، فیلم اعترافات "ابو عمر البغدادی " مرد شماره‌ یک سازمان القاعده‌ در عراق را به‌ نمایش گذاشت. "البغدادی " در اعترافات خود برای اولین بار همکاری کشورهای عربی را برای ناامن کردن عراق فاش کرد و گفت: نهادهای خیریه‌ موجود در کشورهای مصر و عربستان سعودی تامین کننده‌ اصلی منابع مالی سازمال القاعده‌ در عراق هستند. ....


» نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >