سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فتنه های آخرالزمان در کلام امیرالمومنید علی علیه السلام

حضرت علی(ع) از آغازین ایام حیات، در محضر رسول خدا(ص) بود و از دریای علم ایشان خوشه برمی‌چید. به تصریح آن امام همام، نبی خاتم(ص) در لحظات آخرین زندگی پرخیر خویش، هزار دروازة علم را برای ایشان گشودند که از هریک از آنها هزار در دیگر گشوده شد.1 بنابر شرایطی که حضرت علی(ع) در آن می‌زیستند بیش از دیگر اهل بیت(ع) به تصویر و ترسیم آینده، گاه نزدیک و گاه دور پرداختند. از مشهورترین پیش‌گویی‌های ایشان که به سرعت، راستی آن بر مخاطبان عیان شد، ماجرای جنگ نهروان با خوارج بود که فرمودند: «از شما کمتر از ده تن کشته خواهد شد و از ایشان کمتر از ده تن زنده خواهند ماند».2 این عبارت پیش از آغاز نبرد بیان شد و اندکی پس از خاتمة نبرد، شمارش شهدای سپاه و فراریان خوارج، حاضران را متحیر نمود. گاه نیز در روایات علوی صحبت از آیندة نه چندان دور است؛ برای نمونه از این دست می‌توان به پیش‌گویی امیرمؤمنان(ع) دربارة حملة مغول به سرزمین‌های اسلامی یاد کرد3 که با استناد به همین روایت و با درایت و حزم خواجه نصیرالدین طوسی، جامعة شیعیان کمترین آسیب را در این فتنه متحمل شد.

یکی از پیش‌گویی‌هایی که در لابه‌لای بیانات امیرمؤمنان، امام علی(ع) مطالب ارزنده و قابل توجهی دربارة آن می‌توان یافت، مسئلة فتنه‌های آخرالزمانی است. دربارة موضوع فتنه‌های آخرالزمان، روایات متعددی از معصومان(ع) نقل شده که در اینجا تنها به مرور روایات علوی اکتفا می‌کنیم و انشاءالله در فرصتی دیگر، باید به تفصیل دربارة آن سخن گفته شود.


» نظر

عدد 19 در قرآن

مقابله نمادین حق در برابر باطل زمینه سازی برای ظهور آقا صاحب الزمان خواهد شد ان شاءالله

 نام جلاله الله و اسامی 14 معصوم علیهم السلام  شرح کامل جریان ماسونی و فراماسونری دجال  در یازدهم سپتامبر 2001 میلادی چند هواپیما با برجهای دوقلوی نیویورک در خیابان جرف هار با طبقه 109 آن اصابت می کند که این امر موجب بوجود آمدن تشنج های سیاسی واقتصادی و اجتماعی فراوانی از سوی صهیونیستها و دولت أمریکا در سطح جهان میشود  که نمونه های بارز آنرا در افغانستان و عراق میتوان دید . پس از این واقعه برخی از قرآن پژوهان معتقدند خداوند سبحان 1400 سال پیش توسط پیامبر خود در قرآن کریم به این موضوع اشاره کرده است .  به نظر این عده در سوره توبه که جزء 11 و سوره 9 قرآن کریم می باشد به این حادثه اشاره شده است . روز حا دثه : 11/9/2001  و کلمه 2001 این سوره جرف هار  است ( محل برج : خیابان جرف هار در منهتن )  مهمتر از همه اینکه خداوند در آیه 109 سوره به خرابی بنا اشاره می فرماید. آیا افرادی که این حادثه را بوجود آورده اند از این آیه مطلع بوده اند ؟ آیا این مطلب که خود آمریکاییها مسبب اصلی این حادثه بوده اند میتواند دلیلی بر این باشد که آنها برای تروریست معرفی کردن مسلمانان دست به چنین عملی زده باشند ؟ آیا واقعا خداوند متعال با این اعداد و شماره آیات و شماره سوره ها میخواهد مطالبی را به بندگان خود برساند ؟ آیا اینهمه رموز در قرآن کریم نهفته است ؟ آیا غیر از این است که قرآن معجزه پیامبر خاتم و برای تمام نسلها است ؟  عدد 19 در قرآن     قرآن به فارسی و انگلیسی  به نظر شما با توجه به تصویر بالا چرا سوره توبه بسم الله الرحمن الرحیم ندارد ؟ پاسخها و یا نظرات خود را برای استفاده  در پایگاه ثقلین برای ما ارسال کنید و از هدایای پایگاه بهره مند شوید


» نظر

فتنه بقیع و جنایات تمام نشدنی آل سعود وهابی

ضریح مقدس ائمه بقیع قبل از جسارت خاندان منحوس آل سعوددل تمام شیعیان ودوستداران عدالت بعد از اهانت جنایتکاران منافق به ساحت قدسی حرم رضوی مالامال از غم و اندوه شد و اینک  بعد از گذشت چند سال ، گستاخی وهابیت بی خبر از پیام اسلام و رسول مکرم آن ، به جایی رسیده است که علنا اعلام جنگ با آل رسول میکنند و جنایتکاران بزدل و پست را برای جسارت به حرمین شریفین در سامراء اجیر میکنند.همه خوب می دانیم که وهابیت ید طولایی در تخریب اماکن مقدس شیعیان دارد و هنوز داغ تخریب و اهانت به قبرستان بقیع  ، از دل شیعیان ومحبین عترت رسول اکرم خارج نشده است ، مسلمانان و شیعیان محب اهل بیت علیهم السلام ، آیا اگر در باز سازی بقیع که محل آرامش 5 معصوم از جمع 14 معصوم  علیهم السلام است کوتاهی نمی کردیم شاهد اهانت بیشتر دشمنان و کوردلان منافق به سایر حرمهای مطهر ائمه معصومین میشدیم ...  حضرت علی علیه السلام میفرمایند : روزگاری بر مردم خواهد آمد که از قرآن جز نشانی ، و از اسلام جز نامی ، باقی نخواهد ماند . مسجد ها ی آنان در آنروزگار آبادان ، اما از هدایت ویران است ( وضع کنونی مسجد الحرام ) . مسجد نشینان و سازندگان بناهای شکوهمند مساجد ، بدترین مردم زمین میباشند ( خاندان منحوس آل سعود ) ، که کانون هر فتنه ، و جایگاه هرگونه خطاکاری اند ، هرکس از فتنه برکنار است اورا به فتنه بازگردانند ، و هرکس که از فتنه عقب مانده او را به فتنه ها کشانند ، که خدای بزرگ فرماید : « به خودم سوگند ، بر آنان فتنه ای بگمارم که انسان شکیبا در آن سرگردان ماند !» و چنین کرده است ، و ما از خدا میخواهیم که از لغزش غفلت ها درگذرد.  نهج البلاغه حکمت 369      ادامه مطلب


 


» نظر

تاریخچه مسجد الاقصی و تعرضات صهیونیست‌ها به آن

تلاش‌های مکرر صهیونیست‌ها برای اجرای مراسم نماز در مسجدالاقصی

تلاش‌های صهیونیست‌ها برای ورود به مسجدالاقصی و صحن‌های بیرونی آن درابتدا به بهانه انجام مراسم عبادی یهودی در 18 آگوست 1969 انجام گرفت. در این تاریخ 25 صهیونیست‌ در قالب یک گروه اقدام به طواف به دور مسجدالصخره کردند و درهمین حین، مزامیر داود، بخش‌هایی از کتاب تورات، و دیگر اوراد را می‌خواند و سرود صهیونیسم (بتار) را سر می‌دادند. در 28 ژانویه 1976 راث‌اود، از قضات زن صهیونیست به یهودیان اجازه داد که در داخل مسجدالاقصی به اجرای نماز وانجام عبادات مخصوص به خود بپردازد. در 24فوریه 1982 پلیس رژیم صهیونیستی به گروهی از اعضای کنیست (مجلس رژیم صهیونیستی) که عضو جنبش تروریستی و نژاد پرست (هتحیا) بودند اجازه داد که به اصطلاح به مناسبت سالروز تخریب معبد موهوم یهودیان،؛‌وارد مسجدالاقصی شوند و اگر خدام مسلمان حرم از این اقدام ممانعت به عمل نمی‌آورد می‌خواستند مناسک خاص خود را به جای آورند. شایان ذکر است که هیات پارلمانی مذکور پرچم اسراییل را درصحن‌های مسجدالاقصی برافراشتند وسرود ملی اسراییل را خواندند.


» نظر

سید یمانی دکتر عصام العماد

عصام العماد،سید یمانیاز جمله اموری که باعث توقف و تردید من(در وهابیت) شد، سخن امام ابن تیمیه در کتاب منهاج السنة:7 :529 است که می گفت:«در بین ائمه ی اربعه و نیز سایر بزرگان فقه کسی نیست که در فقه خود به او(علی علیه السلام) رجوع کرده باشداز آن عجیب تر سخن ابن حجر در کتاب تهذیب التهذیب: 8 : 411 بود که می گفت:«و حقیقتا دچار مشکل شده ام از این که ایشان به طور کلی همه ی نواصب(دشمنان اهل بیت) را موثق و مورد تأیید دانسته و در مقابل شیعه را به طور مطلق موهن و خوار به حساب آورده در صورتی که به طور خاص در حق حضرت علی علیه السلام وارد گردیده که: ایشان را دوست نمی دارد مگر مؤمن و مورد کینه و بغض قرار نمی دهد مگر منافقو هنگامی که به بخاری و مسلم و امثال آن مراجعه نمودم دیدم که حقیقتا از نواصب روایت نموده اند و آن ها را مورد تأیید و وثوق قرار داده اند از جمله این افراد:


  1. إبراهیم ابن یعقوب الجوزجانی/ تهذیب التهذیب: 1: 156.

  2. حریز بن عثمان الرحبی/ تهذیب التهذیب:2 : 207.

  3. عکرمة البربری مولی ابن عباس/ تهذیب التهذیب:7 :237.

  4. حصین بن نمیر الواسطی أبو محصن الضریر/ تهذیب التهذیب: 2: 337.

  5. عمران بن حطان/ تهذیب التهذیب:8 :113.

  6. عبدالله بن سالم الأشعری الیحصبی/ تهذیب التهذیب:5 :200.

  7. الولید بن ولید المخزومی/ تهذیب التهذیب: 11: 130.


این بس است تو را از ملاحظه ی ده ها راوی که از دشمنان اهل بیت هستند که بخاری و مسلم از آن ها روایت نقل کرده اند و آن ها را توثیق کرده اند و نقل روایت از اهل بیت را ترک کرده اند، بخاری حتی یک روایت از امام جعفر صادق علیه السلام در کتاب صحیحش نقل نکرده است.   ادامه مطلب را حتما مطالعه نمایید


» نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >