سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گریت ویلدرز -عضو پارلمان هلند- "فتنه" می‌سازد!!!

اول
روزنامه‌های دانمارکی کاریکاتورهای اهانت آمیزی در مورد پیامبر (ص) چاپ می کنند.تحریم اقتصادی دانمارک؛ راهپیمایی و تظاهرات اعتراض آمیز در کشورهای اسلامی؛ تغییر نام شیرینی "دانمارکی" به "گل محمدی"! و دیگر هیچ...!

دوم
گریت ویلدرز -عضو پارلمان هلند- "فتنه" می‌سازد و اسلام و قرآن را به باد توهین و تهمت می‌گیرد.شاید تحریم اقتصادی هلند؛ احتمالا دوباره راهپیمایی و تظاهرات مسلمانان؛ شاید تغییر نام کشور "لاله‌ها" به کشور "زباله‌ها"! و دیگر هیچ...!

سوم
واقعا تمام هنر ما همین است؟! اعتراض، تظاهرات و تحریم؟اصلا تحریم تا کی؟ تا کجا؟! چه اثری دارد این تحریم‌ها؟!بله. من هم خوانده ام که شرکتهای دانمارکی، به خاطر تحریم مسلمانان متحمل درصد زیادی خسارت مالی شده‌اند. اما دستهایی که این داستانهای کذایی را به راه می‌اندازند، همانها هستند که در آمریکا 25 میلیون دلار پول زبان بسته را به شبکه‌های ماهواره‌ای زپرتی و امثال هخای خیال پرداز می‌دهند که مثلا روند براندازی را دنبال کنند! پس آخور دانمارکیها را هم همین دستها پر خواهند کرد و آب از آب تکان نخواهد خورد.

چهارم
به این فکر می کنم که اگر فردا کشوری مثل چین یا ژاپن (که بازار ما را قرق کرده‌اند) چنین قصه‌ای به پا کرد، باز هم می‌شود از سلاح تحریم اقتصادی استفاده کرد؟ و این که خدا نیاورد روزی را که کشورهایی مثل لیختن اشتاین یا هندوراس غلط اضافی کنند که خدا وکیلی تحریم اقتصادی هیچ رقم کار عاقلانه و کارسازی نیست!!تحریم شاید برای یک تهدید کوچک بد نباشد. اما سلاح همیشه کارسازی نیست. باید از همان سلاحی که آنها استفاده می‌کنند، استفاده کرد. یعنی رسانه و البته بیشتر سینما. چرا جواب آثار پوچ آنها را با همان ابزار سینما ندهیم؟

پنجم
امکانات!
این اولین بهانه‌ایست که برای کم کاریها مطرح می‌شود. فقر امکانات هم، البته که هست. ما امکانات "هالیوود" و "وارنر برادرز" را نداریم تا فقط در عرض 60 روز پروژه عظیمی مثل 300 بسازیم. اما از همین امکاناتی که داریم چه استفاده‌ای کردیم؟همین "فتنه"، از قرار معلوم زحمت فنی زیادی نداشته و فقط 16 دقیقه میکس است. اما پشت آن، فکری -هرچند پلید- خوابیده است.سینمای ما چه اندازه از اندیشه کارگردانان خوش فکری مثل حاتمی کیا، میرکریمی، تبریزی و ... استفاده کرده‌ و چقدر به آنها برای استفاده از خلاقیتشان میدان داده است؟ البته شاید هم نباید از سینمایی که در آن کارگردان امتحان پس داده‌ای مثل کمال تبریزی را به خاطر فیلم "مارمولک" به باد انتقاد می‌گیرند و او را معاند(!) می‌خوانند انتظار زیادی داشت. در حالی که "مارمولک" تبلیغی هوشمندانه بود، برای نمایش تاثیر دین.سینمای ما انگار باورش شده که اوج لیاقتش "چپ دست" و "عروس خوش قدم" است...!

آخر
این SMS دیروز برایم آمد: "مهم نیست که در بازی تاس‌های خوب داشته باشیم. مهم این است که با تاس‌های بد، خوب بازی کنیم."


» نظر