سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتقاد به رجعت اعتقاد به عدل الهی است

آیت الله محمد هادی معرفت :رجـعـت یـکی از مسائل پیچیده مربوط به دوران ظهور حضرت مهدی (عج ) است ,بر اساس این عـقـیـده گروهی از مومنین به این جهان بازمی گردند تا ظهور دولت حق را مشاهده کنند و از شـکـوفـایـی آن لذت ببرند, و نیز گروهی از منافقین بازگردانده می شوند تا کیفر دنیوی اعمال ناشایست خویش را بچشند. رجعت یکی از عقاید ویژه مذهب تشیع است که از دیرباز, شیعه امامیه بر آن بوده اند و بدان معروف گـشـتـه انـد و بـه واسطه اعتقاد به آن مورد طعن دشمنان قرارگرفته اند, بحثها و گفتگوهای فراوانی در این باره میان بزرگان شیعه و مخالفین آنهارخ داده که تاریخ آن را ثبت و ضبط نموده است  . در این زمینه روایات بسیاری از خاندان نبوت به دست ما رسیده است . طبق گفته علامه مجلسی نـزدیـک بـه دویـسـت روایـت در این باب وجود دارد, وی بیشتر آنها رادر کتاب بحارالانوار باب رجعت گرد آورده است . در قرآن مواردی وجود دارد که امکان رجعت را در این امت به ثبوت می رساند. براساس قرآن کریم گروههایی با افرادی پس از مرگ زنده شده و تا مدتی به حیات مجدد خود ادامه داده اند. در ادامه مقاله به این موارد اشاره خواهیم کرد. البته اغلب این شواهد صرفا امکان قضیه را می رساند, ولی دو مورد در قرآن کریم صراحتارجعت اشاره دارد: در سوره نمل می خوانیم : ویوم نحشر من کل امه فوجا ممن یکذب بیاتنا (النمل , 27 : 83). روزی خواهد آمد که از هر گروهی دسته ای را برمی انگیزیم , از کسانی که آیات ما رامورد تکذیب قرار می دهند.

ایـن آیه صراحت دارد که دسته هایی از ستمکاران برانگیخته می شوند, نه همه آنها,و منظور از آن برانگیخته شدن در روز قیامت نیست , چون حشر قیامت , رستاخیزی همگانی است : وحشرناهم فلم نغادر منهم احدا (الکهف , 18 : 47) آنها را برانگیختیم , هیچ کس را فروگذار ننمودیم و نیز در قرآن کریم آمده است : وکل اتوه داخرین همه نزد او آیند, در حالی که خوار و زبونند. و همچنین آیه ربنا امتنا اثنتین و احییتنا اثنتین دلالت بر رجعت دارد, زیرا از دومرگ و دو زنده شدن خبر می دهد, میراندن نخست , پس از حیات نخست , ومیراندن دوم , پس از حیات در رجعت . آرا دانشمندان شیعه درباره رجعت شیخ ابوجعفر صدوق (متوفای 381 ه ق ) در کتاب اعتقادات می گوید: عقیده ما درباره رجعت آن است که آن را حق می دانیم . سـپـس شواهدی را بر امکان آن , از قرآن ارائه می کند و به داستان گروهی که از دیارخود بیرون شـدند تا به گمان خود, خود را از خطر مرگ (طاعون ) رهایی دهند, امافرمان مرگ آنان رسید, و سپس زنده گردیدند اشاره می کند.  (البقره , 2 : 243) و نـیـز به داستان مردن و زنده شدن عزیز اشارت دارد, که در آیه 259 همان سوره آمده است , و هـمـچـنـین به زنده شدن قوم موسی (ع ) پس از آنکه صاعقه آنان رافراگرفت (البقره , 2 : 56) و اصـحـاب کـهـف کـه زنده شدند و سپس به جایگاه خودبازگشتند (الکهف , 18 : 18 تا 25) اشاره می کند. پس از آن اضافه می کند: رجعت در امم سالفه نیز واقع گردیده و در این امت نیز واقع می گردد, چـنـانکه از پیغمبر اکرم (ص ) روایت شده : هرآنچه در امتهای گذشته انجام گرفته , در این امت نیز انجام می گیرد.  


» نظر

سقیفه بنی ساعده

جایگاه وایوانی مسقّف در مدینه که مربوط به قبیله بنی ساعده بوده ومردمان در مشاوراتشان در آن گرد می آمدند . این جایگاه به لحاظ حادثه ای که در آن رخ داده ، در تاریخ اسلام معروف است وداستان به طور خلاصه از این قرار بوده : پیغمبر اسلام در مرض موت خود اسامة بن زید را فرمان داد که هر چه سریعتر در رأس لشکری انبوه از مهاجرین وانصار ، به سوی موته فلسطین به جنگ رومیان بشتابد، وافرادی را مانند ابوبکر وعمر به همراهی اسامه نام برد وبسیار در بسیج این لشکر تأکید نمود ، وحتّی اسامه گفت : «شما اکنون بیمارید وما دل ندهیم شما را بدین حال رها سازیم» . حضرت فرمود : «خیر ، امر جهاد را نتوان به هیچ عذری بر زمین نهاد» . کسانی در امر فرماندهی اسامه اعتراض نمودند وحضرت با کمال جدّیت ، صلاحیت وی را مورد تایید قرار داد . بالاخره اسامه طبق دستور از مدینه خارج شد وبه یک فرسنگی مدینه ، لشکرگاه ساخت ومنادی پیغمبر ، مدام در شهر ندا می داد که : «مبادا کسی از لشکر اسامه تخلّف کند وبجا ماند» . ابوبکر وعمر وابوعبیده جرّاح نیز از جمله کسانی بودند که شتابان خود را به لشکر رساندند .


» نظر

بیرقهای سیاه خراسان و انفعال در علمای اهل سنت

 


کلمة الله هی العلیا
 

 

khorasan black flags


» نظر

مراحل گسترش منزل شخصی آقای واعظ طبسی و ساختمانهای اقماری و نحوه

بخشی از خاطرات دوران سازندگی آقای آیت الله طبسی !  از زبان یکی از همسایگان : تولیت آستان قدس رضوی جناب آقای عباس واعظ طبسی که در گسترش فضاهای زیارتی و تجاری و علمی و ورزشی و تفریحی و درمانی و لبنی و کشاورزی و صنعتی و مالی و غذایی و ....... در جهت خدمت رسانی به زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام شهره عام و خاص هستند تصمیم میگیرند تا در جوار منزل شخصی خود در کوچه ناظر در خیابان هاشمی نژاد مشهد علاوه بر ساختمانهای محافظان و نگهبانان خود، کتابخانه ای وسیع و همچنین حسینیه ای وسیعتر از کتابخانه احداث نمایند تا مجالس و روضه های خود را همانجا برگزار نمایند و همچنین به لحاظ مسائل امنیتی و رفاهی تردد کمتری در سطح شهر داشته باشند ... به همین جهت و به دستور ایشان مهندسین و مشاوران و خدمه شروع به تملک اراضی مورد نیاز در جوار منزل ایشان مینمایند تا ساختمانهای لازم را در آن احداث نمایند طبق برآوردهای اولیه منزل چندین همسایه باید خریداری شود تا بتوان نقشه های از پیش تعیین شده را اجرا نمود ... کار تا جایی پیش رفته بود که همه املاک مورد نیاز خریداری شده بود الا خانه ای که صاحب آن خانه از فروش ملک خود سر باز میزد و حاضر به از دست دادن خانه خود با قیمتی که از سوی مقابل پیشنهاد میشد نداشت....

مهندسین و مشاوران که با خیال راحت و آسوده از اینکه این ملک را هم تصاحب میکنند فونداسیون ساختمانهای جدید را طبق نقشه های از پیش طراحی شده خود ریخته بودند و منتظر تصاحب ملک همسایه بودند کار را تا جایی پیش بردند که حتی زیر پی ساختمان همسایه را هم خالی کردند و اگر کمی دیرتر برای مهار آن جنبیده بودند سقف روی سر همسایه هم خراب میشد ، کما اینکه به مدت یک سال با ستونهای آهنی و مهار کردن سقف مانع این کار شده بودند ....

آنها طبق نقشه خود پیش میرفتند و ستونها را هم یکی پس از دیگری کار میگذاشتند تا از برنامه عقب نمانند ... همسایه اصلا کوتاه نمی آمد و حاضر نبود تا ملک خود را با این حالت از دست بدهد ... که پس از پیگیری بالاخره شهرداری وارد گود شد و با گوشزد نمودن تخلف مهندسین و مشاوران و صاحب کتابخانه و حسینیه آنها را مجاب نمود تا نقشه خود را عوض نمایند و دست از سر همسایه خود بردارند !!!کما اینکه بعد از اتمام بنای ساختمان مورد نظر تخلفات بسیاری هنوز مشاهده میشود که بلندی دیوار و همچنین ساخت و ساز مشرف بر ملک همسایه در قسمت غیر قانونی از جمله آن موارد است ...نا گفته نماند طی مدت مدیدی که عملیات ساخت و ساز ادامه داشت متاسفانه با انواع و اقسام شیوه ها همسایه مورد آزار و اذیت روحی قرار گرفت که ذکر آن در این مقال نمیگنجد  ، لازم به ذکر است تخلفهای مورد اشاره ، در جوار منزل شخصی ایشان بوده و هر روز جلوی چشم تولیت آستان قدس است و حداقل روزی دو بار از کنار این ساختمان تردد مینمایند اما ایشان هنوز برای این تخلف آشکار حاضر به هیچگونه پاسخی نبوده اند !!!

منزل شخصی تولیت آستان قدس در ابتدای پیروزی انقلاب سال 1357 (منطقه سبز رنگ) حدودا 250 متر مربع

تملک منازل مجاور و همسایه جهت احداث آپارتمان و استراحتگاه محافظان شخصی و گارد حفاظت تولیت آستان قدس و همچنین کتابخانه و تالار ویژه مجالس ماهانه و ویژه تولیت آستان قدس رضوی تا سال 1377  (منطقه قرمز رنگ) به مساحت تقریبی 2000 متر مربع

طرح گسترش فضای موجود تا نبش خیابان اصلی با آغاز خرید منازل منطقه زرد رنگ در سال 1387 به مساحت تقریبی 1600 متر مربع و اتصال آن به منطقه قرمز رنگ

اضافه نمودن پمپ بنزین (منطقه آبی رنگ ) به حیطه املاک منزل شخصی تولیت آستان قدس رضوی جهت احداث پارکینگ ! به مساحت تقریبی 2200 متر مربع در سال 1388

لینک نقشه ماهواره ای در گوگل مپ

در خطبه شقشقیه حضرت علی علی السلام خطاب به عثمان میفرماید : دو پهلویش از پرخوری باد کرده ، همواره بین آشپزخانه و دستشویی سرگردان بود ، و خویشاوندان پدری او از بنی امیه به پا خاستند و همراه او بیت المال را خوردند و بر باد دادند ، چون شتر گرسنه ای که به جان گیاه بهاری بیفتد ،عثمان آنقدر اسراف کرد که ریسمان بافته او باز شد و اعمال او مردم را برانگیخت ، و شکم بارگی او نابودش ساخت .

تمام این ولخرجیها در جوار منزل شخصی تولیت آستان قدس رضوی که از محل سهم حق التولیه میلیاردی ایشان صرف میشود درحالی صورت میگیرد که سایت آستان قدس رضوی مصارف موقوفات بی حساب آستان قدس را اینگونه ذکر میکند

مصارف مهم موقوفات  به نقل از سایت آستان قدس رضوی شامل این موارد است:

1ـ تأمین و تعمیر و مرمت بقعه‌ها، مساجد، حوزه‌های علمیه و حسینیه‌ها و برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری و اعیاد و جشنهای مذهبی
 

2ـ کمک به فقرا، بینوایان، دانش‌آموزان و مدارس شهری و اداره و نگهداری بعضی از بیمارستانها، حمامها، آب انبارها و...
 

3ـ تأمین مسکن ارزان قیمت برای مردم نیازمند و در اختیار گذاشتن زمینهای وقفی با اجاره طویل المدت به مردم و همچنین اجاره دادن مغازه‌ها و کارگاهها با قیمت ارزان و...
 

4ـ کارآفرینی برای تعداد زیادی از افراد که در اماکن متبرکه، تأسیسات بازرگانی و صنعتی و سازمانهای اوقاف شهرها و بخشها و روستاهای اسلامی به کار مشغول هستند.
 
 

5ـ انجام امور تبلیغی و فرهنگی همچون مصارف کتابخانه‌ها و دانشگاه‌ها
 
 

6ـ مصارف مهمان‌سرا و اطعام
 

و...
 

اللهم العن الجبت والطاغوت


» نظر

کمان عاشورااز سرزمین خورشید به پا خواست تا کوری چشم دجال را بشار

مقابله نمادین حق در برابر باطل زمینه سازی برای ظهور آقا صاحب الزمان خواهد شد ان شاءالله

 نام جلاله الله و اسامی 14 معصوم علیهم السلام  شرح کامل جریان ماسونی و فراماسونری دجال  در یازدهم سپتامبر 2001 میلادی چند هواپیما با برجهای دوقلوی نیویورک در خیابان جرف هار با طبقه 109 آن اصابت می کند که این امر موجب بوجود آمدن تشنج های سیاسی واقتصادی و اجتماعی فراوانی از سوی صهیونیستها و دولت أمریکا در سطح جهان میشود  که نمونه های بارز آنرا در افغانستان و عراق میتوان دید . پس از این واقعه برخی از قرآن پژوهان معتقدند خداوند سبحان 1400 سال پیش توسط پیامبر خود در قرآن کریم به این موضوع اشاره کرده است .  به نظر این عده در سوره توبه که جزء 11 و سوره 9 قرآن کریم می باشد به این حادثه اشاره شده است . روز حا دثه : 11/9/2001  و کلمه 2001 این سوره جرف هار  است ( محل برج : خیابان جرف هار در منهتن )  مهمتر از همه اینکه خداوند در آیه 109 سوره به خرابی بنا اشاره می فرماید. آیا افرادی که این حادثه را بوجود آورده اند از این آیه مطلع بوده اند ؟ آیا این مطلب که خود آمریکاییها مسبب اصلی این حادثه بوده اند میتواند دلیلی بر این باشد که آنها برای تروریست معرفی کردن مسلمانان دست به چنین عملی زده باشند ؟ آیا واقعا خداوند متعال با این اعداد و شماره آیات و شماره سوره ها میخواهد مطالبی را به بندگان خود برساند ؟ آیا اینهمه رموز در قرآن کریم نهفته است ؟ آیا غیر از این است که قرآن معجزه پیامبر خاتم و برای تمام نسلها است ؟  عدد 19 در قرآن     قرآن به فارسی و انگلیسی  به نظر شما با توجه به تصویر بالا چرا سوره توبه بسم الله الرحمن الرحیم ندارد ؟ پاسخها و یا نظرات خود را برای استفاده  در پایگاه ثقلین برای ما ارسال کنید و از هدایای پایگاه بهره مند شوید

آیا شما میتوانید دلیلی براین تضاد بیابید ؟ چرا هرم که یک نماد  ماسونی است باید در معماری مجلس ایران اسلامی باشد و گنبد که یک نماد اسلامی است در معماری بنای کاخ سفید ؟؟؟!!!

سایت معرفی نشانه های ظهور  متعلق به پایگاه ثقلین پیشنهاد میکند تعداد نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی علی الخصوص ایران عزیز به عدد مقدس 313 تغییر یابد تا جبهه گیری خود در برابر جریانات فراماسونری عدد 33 را اعلام نماید. با توجه به تصویر فوق آیا شما میتوانید دلیلی برای این تضاد بیابید ؟ چرا هرم که یک نماد  ماسونی است باید در معماری مجلس ایران اسلامی باشد و گنبد که یک نماد اسلامی است در معماری بنای کنگره آمریکا، شیطان بزرگ ؟! نظرات خود را برای ما ارسال نمایید  .  البته ناگفته نماند ،  هرمی که فراماسونرها از آن استفاده میکنند دارای چهار وجه و قاعده مربع است ولی هرم مجلس ایران سه وجه دارد و قاعده ان مثلث است.

اگر بپذیریم که  واقعاً  دجال  انسانی  یک  چشم  و  دارای ویژگی های بسیار عجیب است و خرش نیز خری استثنایی  است  و  از  هر  مویش نغمه ای بلند می شود، چگونه می توان پذیرفت که عده ی زیادی  به  دورش جمع می شوند و از وی حمایت می کنند؟ زیرا اگر انسانی با  این  ویژگی های  عجیب  و غریب همراه با خری عجیب تر از خودش!  ظاهر  شود،  انسان ها  نسبت به او مشکوک شده و او را به راحتی می شناسند.  در این حالت، با توجه به عجیب  و  غریب بودن  این انسان (دجال)، مردم به راحتی وی را شناخته و دیگر از وی فریب  نمی خورند.  زیرا انسانی که یک چشم بوده و چشمش در وسط پیشانی  او  است،  به  راحتی  قابل شناسایی است. بنابراین دجال نمی تواند واقعاً یک انسان باشد، بلکه احتمالاً  نماد یک تفکر، گروه و یا جریان خاصی در آخرالزمان است که خیلی فریبنده و  بدون  اینکه دیگران متوجه شوند، اعمال شیطانی خود را انجام می دهد. از توصیفاتی که در احادیث و روایات در باب دجال وارد  شده  است،  می توان  نتیجه گرفت که دجال یک شخص واحد نیست، بلکه یک جریان  و  یک  تفکر  است.  بیشتر توصیف ها در مورد دجال به صورت نمادین است و ویژگی هایی که برای دجال  گفته شده است، عموماً مربوط به انسان  نمی شود.  این  در  حالی  است  که  در  مورد سفیانی ( یکی دیگر از دشمنان امام زمان(عج) )، کاملاً ویژگیهای  یک  انسان  بیان شده است. به همین دلیل اکثر علما در مورد سفیانی اتفاق نظر دارند  که  سفیانی احتمالاً یک انسان است. بسیاری  از  عالمان  بزرگ  از  جمله  آیت الله مکارم شیرازی  دجال  را  نماد  حرکات شیطانی « سردمداران ستمگر جهان مادی » می دانند.  همچنین  مقام معظم رهبری  نیز  گرچه صریحاً از دجال نام نبرده اند، اما  بارها  به  خطر  « نظام سلطه »  اشاره  کرده اند. از سوی دیگر امام خمینی (ره)  هم  بارها  آمریکا  را  «شیطان بزرگ»  نامیده اند. این نامگذاری ها نشان می دهد که  در  ورای  الفاظ  ظاهری،  باید  به  لایه های  پنهان معانی روایات نیز توجه کرد.  ادامه مطلب


» نظر
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >