سفارش تبلیغ
صبا ویژن

‌رکود اقتصادی در همه دنیا فراگیر خواهد شد

چرخ دنده های پوسیدهاین طرح هم تصویب نشد. جالب هم اینه رهبرای هر دو حزب با طرح موافق بودن و حالا همدیگر را متهم میکنند که دیگری به طرح رای نداده. این طرح مخالف های زیادی بین مردم عادی داشت. درسته که بار مالی این طرح بر دوش مالیات دهندگان میوفته ولی بحث اینه که اگر این کار را انجام ندن همون مالیات دهندگان تحت فشار بیشتری قرار میگیرند (این هم عقیده طراحان طرح است). برای همین پیشنهاد و تصمیم به تصویب این طرح کار سخت و نمونه دشواری تصمیم گیری در جایگاه سیاستگزار است. من فکر میکنم نماینده ها فکر میکردن طرح رای بیاره و خیلی هاشون زرنگی کردن رای منفی دادن که بدنامی طرح بنامشون نباشه ولی یک دفعه دیدن این رفتار استراتژیک رو تعداد زیادی انجام دادن و طرح رای نیاورد!

1) دموکراتها علی الخصوص نانسی پلوسی بوش را مقصر این بحران دونستن. اتفاقا بوش بیچاره در این یکی بحران بی تقصیر بود. مقصر اصلی این بحران مدیران بانکهای مسکن بودند که با حداکثر کردن سود کوتاه مدت شرکتهایشان این بحران را بوجود آوردند و کلی پول به جیب زندند. کسی هم فکر نمی کرد بحران چنین ابعادی پیدا کند.

2)  این طرح ممکنه آخر این هفته دوباره به رای گذاشته بشه. اگر تصویب بشه بزرگترین دخالت دولت در اقتصاد خواهد بود بعد از بحران دهه سی. سیستم مالی در آمریکا برخلاف اروپا دارای مقررات کمتری است. از عواقب این بحران اختمالا اعمال مقررات بیشتر به سیستم مالی در آمریکا خواهد بود.

3)‌رکود اقتصادی در همه دنیا فراگیر خواهد شد و ایران هم متاثر از این بحران خواهد شد هر چند که ایران از لحاظ اقتصادی از ایزوله ترین کشورهاست. قیمت نفت امروز ده دلار سقوط کرد و در ادامه بحران مطمینا بیشتر سقوط خواهد کرد.


» نظر